Trzeszczące uszczeli Skoda

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adar87
    Classic
    • 2015
    • 2

    Trzeszczące uszczeli Skoda

    Zamieszczone przez rodro
    Czy na pewno? Tam jest miska ze stopów lekkich.
    Taką wartość podaje instrukcja serwisowa skody , więc na pewno .
    Oczywiście mówimy o nowej śrubie ze stałym pierścieniem uszczelniającym gdzie przy wymianie oleju zgodnie z zaleceniami powinna być wymieniana i wygląda tak .
  • fire
    Classic
    • 2013
    • 6

    #2
    Trzeszczące uszczeli Skoda

    Informacja
    Aby wyeliminować trzeszczenie uszczelek drzwi w skoda Yeti należy:
    1. Obrócić metalowe rygle drzwi przednie i tylne. Przednie trzeba zamienić stronami tzn: lewy na prawą stronę i odwrotnie. Tył wystarczy po prostu obrócić.
    2. Przesmarować uszczelki drzwi takie filcowe smarem ale nie silikonem bo to nic nie da.
    3. Delikatnie prze regulować drzwi tzn. delikatnie je wciągnąć lecz bez przesady po prostu mają się nieco głębiej i szczelniej zamykać.
    Efekt 100%
    Pozdrawiam
    andre

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez fire
      Przesmarować uszczelki drzwi takie filcowe smarem ale nie silikonem bo to nic nie da.
      zawsze dawało, nagle przestało? Smarem to tylko będą kurz łapać i ramy drzwi brudzić. Olej silikonowy jest OK. W większości przypadków nie potrzeba wcale regulować drzwi - wystarczy dobrym olejem silikonowym potraktować uszczelki. Sprawdzone wielokrotnie w O1, O tour, O2, O2FL, S2 - raz na pół roku czyli przed zimą i po zimie lecę wszystkie uszczelki i spokój. I warto pamiętać, że w wielu SKodach są podwójne uszczelki - w ramie drzwi też potrafią skrzypieć. Jesienią zapomniałem o szklanym dachu, to się przypomniał jak przyszły mrozy

      Komentarz

      • ketivv
        L&K
        • 2011
        • 1155

        #4
        Zamieszczone przez rezon
        Jesienią zapomniałem o szklanym dachu, to się przypomniał jak przyszły mrozy
        fakt wredne cholerstwo

        co do drzwi to tam skrzypią głownie uszczelki piórowe (te z meszkiem)

        dobrym rozwiązaniem na uszczelki byłby talk techniczny

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez ketivv
          dobrym rozwiązaniem na uszczelki byłby talk techniczny
          nie wiem co byłoby dobre, wiem co z dobrym skutkiem używam 8 lat

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            #6
            chyba ogarnąłem temat trzasków okna panoramicznego

            sprawa, którą serwis całkowicie olał okazała się banalna
            otwierana część dachu mocowana jest do wózków, które pracują w prowadnicach
            sześcioma śrubami (po 3 na każdą stronę) - nie jet to klejone na stałe - 3 z nich były całkiem luźne, jedna wyraźnie niedokręcona
            mocowanie to jest zaślepione plastikową blendą mocowaną na wcisk

            praca na 5 minut, trzaski zniknęły teraz jest tylko "szmer" uszczelek

            jakby ktoś miał z tym problem to w pierwszej kolejności polecam to sprawdzić
            plastikowe blendy (listwę maskującą) zdejmuje się od zewnątrz po podniesieniu okna dachowego do góry (pierwsza pozycja otwarcia)

            Komentarz

            • MadDriver
              Rider
              • 2013
              • 285

              #7
              ketivv, cenna uwaga dla posiadaczy panoramy -- dzieki.
              A czy przy wyzszych predkosciach slychac przez panorame szum powietrza (jak jest zamknieta)?
              Mój Brzydal :-)

              Komentarz

              • ketivv
                L&K
                • 2011
                • 1155

                #8
                nie zauważyłem więc nawet jeśli to nie jest to uciążliwe

                Komentarz

                • rezon
                  RS
                  • 2006
                  • 1894
                  • Volvo
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez ketivv
                  nie zauważyłem więc nawet jeśli to nie jest to uciążliwe
                  potwierdzam. Nic tam nie szumi. Bardziej słychać koła niż dach

                  Komentarz

                  • andriu21tg
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2008
                    • 1499

                    #10
                    ja zamykam dach jak temp. spada poniżej 10 i nie otwieram aż się na dworze nie jest ciepło i problemu nie mam.. od razu odpowiadam dach jest używany jak jest ciepło przed-wszystkim dla dzieci aby nie męczyć je klimą..samemu nie używam

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      #11
                      Zamieszczone przez andriu21tg
                      ja zamykam dach jak temp. spada poniżej 10 i nie otwieram aż się na dworze nie jest ciepło i problemu nie mam..
                      tylko, że mówisz o innym aucie, wątek jest o Yeti a Yeti to tandeta i mimo tych samych podzespołów efekt finalny jest inny jak w Superb-ie

                      Komentarz

                      • andriu21tg
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1499

                        #12
                        ketivv, a to przepraszam', makabryczne ze dach to dach

                        Komentarz

                        • ketivv
                          L&K
                          • 2011
                          • 1155

                          #13
                          jeżdżę czasami Octavią II FL Scout z tym samym silnikiem jaki ja mam w Yeti
                          różnice to u mnie DSG w Scoucie ma, obydwa auta mają zbliżony przebieg (Scout odrobinę większy) kupione w dokładnie tym samym czasie, używane w bardzo zbliżony sposób

                          jakościowo to 2 różne samochody Octavia trzyma się dzielnie a Yeti jakiś spie.... od początku

                          mierzyłem kiedyś decybelomierzem głośność:
                          - na postoju odpalony silnik, skrzynie na N - Yeti cichsza od Octavii Scout o 1 dB
                          - przy 50 km/h Octavia ok 2 dB cichsza od Yeti
                          - po wjechaniu na "połataną" drogę asfaltową przy 50 km/h Octavia wyszła ciszej o chyba 5 dB

                          wszystkie pomiary w tym samym czasie, Yeti przed wygłuszeniem
                          obawiam się, że nawet teraz - po wygłuszeniu - Yeti na lekko nierównej drodze było by głośniejsze bo głównym źródłem dźwięku jest tandetne wnętrze i duże wibracje silnika przenoszone do wnętrza auta a tego nie ma w Octavii (tzn nie występuje w tak wielkim stopniu)

                          mam też Yeti bez panoramicznego okna i na "lekko nierównej" drodze jest dużo cichsze od swojego brata z "panoramą" (prędkość 50-60 km/h, wystarczy połatana lekko nierówna droga)

                          Komentarz

                          Pracuję...